Výkonové zpoplatnění paralyzuje studenty i lidi z regionů
Vykonove myto predezene znamku jiz po par jizdach do prace.TV
Argumenty první, že po dálnici jezdí bohatí, kteří na to mají je lichý. Celý středočeský kraj, Brno venkov ale i Ostravsko jsou regiony, kde lidé denně dojíždějí za prací. Promítněte si, kolik vy sami denně používáte dálnice a silnice první třídy, sečtěte kilometry a vynásobte třemi. To co získáte je cena, kterou budete za pár let platit za cestu jen do práce. Profese jako obchodní cestující, servisní technik, instalatér, květinářka, hospodský i stavebník, co dojíždí přes týden za prací do velkého města, ti všichni budou muset promítnout cestovní náklady do konečných cen. Dojíždění za rodinou z Prahy do Ostravy se stane luxusem – v budoucnu to budou tisíce Kč pouze na mýto dálnice. Pouze levná autodoprava nyní drží ceny železnic i autobusů na rozumné hladině.
Argument druhý – zachráníte silnice - je také neopodstatněný. Vzroste tím hodinová sazba aniž by se zvýšila výkonnost ekonomiky. Pro nezaměstnané bude lepší zůstat doma než dojíždět do práce. Cena pracovní síly je klíčová pří rozhodování o tom, kde budou podniky vyrábět – bezdůvodné zvýšení nákladů je vyžene do zemí bez nich. Dost prostředků na infrastrukturu bude jedině ve stavu, kdy je nezaměstnanost nízká. Vyhnáním výroby se leda zvýší.
A na závěr - příklady ze západu. Švýcarsko, Velká Británie, Německo, Spojené státy. Tyto úspěšné ekonomiky mají dálnice zdarma anebo za paušální poplatek. Všechny tyto komiky jsou flexibilní, lidé běžně dojíždějí za prací a státu se daří dobře. Konkrétně švýcarský model mi přijde nejlogičtější. Známka je jen jedna, celoroční a pro všechny. Cena 40 CHF (cca. 700 Kč) je konstantní od pradávna. Všichni řidiči transitu si ji musí koupit bez ohledu na počet kilometrů. Zaváděcí cena minimální, zisk maximalizován. U nás by se tím vyřešil problém transitu z Polska sever – jih přes léto.
Francouzský a italský mýtný model je peklo na kolech. Dálnice mezi městy jsou sice liduprázdné, ale státní neplacené cesty podél jsou přetížené a rozbité. Kdo chce do slepé cesty k nim?
Tomas Vitek
Slibují modré z nebe a máslo za hubičku
jen když je povznesem vzhůru jak holubičku. V minulosti jako vějička stačilo slíbit slevu 30 korun u lékaře. I letos to překvapivě někdo zkusil navzdory tomu, že se již neplatí. Klíč v vítězství asi leží jinde.
Tomas Vitek
Možnost pracovat v EU nahradí i pomazánkové máslo
Před volbami do Evropského parlamentu sílí v celé Evropě hlasy za omezení svobody pohybu. Španělé a Francouzi chtějí zamezit přílivu z jihu. Angličani s Čechy pro změnu z východu. Někteří tak definovali nežádoucí skupinu směrově. Němci a Švýcaři dokázali abstrahovat a definovali nežádoucí skupinu nerovností a to podle příjmů při přicestování. Stojí totiž pouze o práceschopné zaměstnance ať přijdou odkudkoli.
Tomas Vitek
Výkonové mýtné - Kladivo na Pendlery
Mýtný systém v současné podobě nereguluje nákladní dopravu zkrz Českou Republiku. Vybrané peníze navíc jdou od dopravců ve větší části provozovateli mýtného systému. Nyní lobisté opět přichází s nápadem zavést mýto pro osobní auta. Chceme tak zdecimovat i poslední mohykány, kteří jsou ochotní za prací dojíždět?
Tomas Vitek
Čína před branami - dnes koupila obilnici Evropy - bude hlad?
Čína kupuje půdu na Ukrajině, aby zajistila potraviny pro obyvatele. Čtverec o hraně 170 km bude skutečně pěknou předzahrádkou. Vlatně je to vícě než polovina všech polí v České republice a navíc vlastně hned u sousedů. Stane se potravinová soběstačnost tématem voleb?
Tomas Vitek
Čekání na BlackOuta
„Tak a je to tu zas“ zakleje kolega a vrhá se k oknu“ vypadlo to zjevně v celý budově!“ . Výpadek elektrického proudu byl v Praze do nedávna pouze ojedinělou událostí. Teď proud vypadl již podruhé v krátké době během všedního dne. Pravda, minule bylo teplo, klimatizace jela naplno a třeba vypadl jistič. Dnes možná zas někde zapršelo nad solárním parkem a konveční zdroje neudrželi balance.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí
Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...
Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje
Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...
Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel
V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...
Záchranka na maratonu ošetřila 13 běžců po kolapsu, do nemocnice nemusel žádný
Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili dosud 13 běžců, vesměs po kolapsu....
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1153x